אשדוד

אנו נגיע עד אליכם אם תרצו

0733744016

מענה טלפוני מהיר

א'-ה' 08-22 ו' 08-14

אנו פתוחים בשעות שהבנקים סגורים

לוגו סמארט משכנתאות

שלום גולש/ת יקר/ה! זהו פוסט כל כך חשוב וכל כך רגיש. אני מבקש לקחת אחריות רבה בנושא.

מדובר באחת השיחות הכי מסוכנות ולא נעימות בנושא שאפשר לדבר עליו עם בן או בת זוג. אבל… אם הגעת לפוסט הזה, כנראה שזה כן עומד על הפרק.

קודם כל נסביר מה זה בכלל

הסכן ממון במשכנתא.

הסכם ממון נועד כדי להסדיר את היחסים כספיים בין בני הזוג. ניתן לכתוב בו כל מה שרוצים ואת כל הכספים שרוצים להגן עליהם מפני אחד הדברים הכואבים ביותר… גירושין. אבל לא רק.

לפני שמחליטים לעשות הסכם ממון כדאי מאוד לשקול את הצורך הממשי בו. אתם הולכים לדבר על מקרה של גירושין עם האישה או בעל הכי יקר/ה ואהוב/ה עליכם אבל עדיין פוחדים מחלוקה לא הוגנת של הון.

זה מביא לשאלות קשות לגבי הכוונות העתידיות שלכם. פחדים שונים מבן הזוג. זה מסוכן עוד יותר, כאשר אין לכם שום כוונה עתידית או חוסר וודאות לגבי הנישואין. שיחה זו יכולה לזרוע רגשות שליליים אצל בן/בת זוג. חייבים לשקול כל מילה שיוצאת מכם.

למה אתם רוצים לעשות הסכם ממון.

במקרה שאחד מבני הזוג מקבל מהורים הון עצמי לדירה, או סכום משמעותי ממקור אחר או חסך כסף בעצמו, כדאי שזה ירשם בהסכם. בזמן חלוקת נכסים משותפים, הנכסים וכספים שלכם יישארו שלכם, כי הגעתם עם הון התחלתי מראש. גם עם כל אחד מהזוג מגיע עם כסף "מהבית" כדאי שזה יהיה רשום.

במידה ואחד מכם או שניכם בעלי עסקים, מומלץ לרשום סעיפים המגנים על צד השני מפני בעיות פיננסיות של העסק. אם חלילה וחס תהייה פשיטת רגל, כינוס, הוצל"פ, הצד השני יהיה מוגן יותר על נכסים הפרטיים שלו.

אם אחד מכם עוסק או מתכוון לעסוק בנדל"ן, אתם רוצים שהסכם הזה יהיה. בנקים לא נותנים משכנתאות לאחד מבני הזוג. הוא רואה אתכם כיחידה אחת. במיוחד אם אתם עוסקים בנדל"ן מבלי שהצד השני מעורב בהם. הסכם ממון במקרה זה הוא פשוט חובה.

אם יש הורים עם הון גדול (נדל"ן, עסקים, עו"ש בבנק, קרנות ועוד) אשר במועד חלוקת הירושה בין יורשים, אתם מקבלים סכום רציני, מומלץ לרשום הסכם ממון, כדי להגן על נכסים אלו במקרה וצד השני נכנס לבעיות או שאתם מתגרשים.

 

"כל מה שרציתי, זה רק לסיים עם הדבר הזה ולחזור לשגרה. לא התעסקתי עם התנאים, עם כל הכסף, ירושה. לא בשבילי, אני פשוט סומך על בן/בת זוג שלי. לכן לא לקחתי ייצוג משפטי"

עורך דין בהסכם ממון

חובה על כל אחד מן הצדדים לקחת עורך דין משלו, כדי שלא תשארו עם הסכם דרקוני חד כווני.

מקווה שלא תצטרכו לממש את ההסכם לעולם.

בהצלחה רבה!

 

גלילה לראש העמוד
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן